GUVERNAREA INEFICIENTA factor de risc definit in STRATEGIA de APARARE NATIONALA


http://www.ironic.ro/

Guvernarea Basescu-BOC ne indeamna sa ne indreptam privirile spre legislatia speciala din domeniul  apararii si sigurantei nationale.

Conform strategiei de siguranta nationala adoptate  chiar sub regimul Basescu observam ca insasi guvernarea Boc a devenit un real pericol pentru securitatea nationala.

Iata ce document a adoptat Parlamentul Romaniei:

Avand in vedere solicitarea Presedintelui Romaniei, adresata celor doua Camere ale Parlamentului, pentru aprobarea Strategiei nationale de aparare a tarii, in temeiul prevederilor art. 65 alin. (2) lit. f) din Constitutia Romaniei, republicata, ale art. 5 din Legea nr. 473/2004 privind planificarea apararii si ale art. 1 pct. 27 din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului,

Parlamentul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articol unic
Se aproba Strategia nationala de aparare a tarii, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

Aceasta hotarare a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta comuna din 4 noiembrie 2008, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

Extrase din Anexa-Strategia Nationala de Aparare a Tarii

” 1.1. Valorile si interesele nationale
Principalele valori care fundamenteaza existenta si prosperitatea statului roman sunt:

-democratia, libertatea, egalitatea si suprematia legii;

respectul pentru demnitatea omului, pentru drepturile si libertatile sale fundamentale;

 -responsabilitatea civica; pluralismul politic;

 -proprietatea si economia de piata;

 -solidaritatea cu natiunile democratice;

-pacea si cooperarea internationala;

-dialogul si comunicarea dintre civilizatii.
Pe baza acestor valori, interesele nationale sunt:

– mentinerea integritatii, unitatii, suveranitatii, independentei si indivizibilitatii statului roman;

-indeplinirea responsabila a obligatiilor si rolului ce decurg din statutul de membru al NATO si al Uniunii Europene;

 -dezvoltarea unei economii de piata competitive, dinamice si performante; modernizarea radicala a sistemului de educatie si valorificarea eficienta a potentialului uman, stiintific si tehnologic, precum si a resurselor naturale;

– cresterea bunastarii cetatenilor, a nivelului de trai si de sanatate a populatiei;

-afirmarea si protejarea culturii, identitatii nationale si vietii spirituale, in contextul participarii active la constructia identitatii europene.

 
1.2. Mediul de securitate. Premise si oportunitati strategice

In vederea apararii si promovarii intereselor nationale, trebuie avuta in vedere complexitatea mediului de securitate, aflat intr-o continua schimbare. La formele clasice de riscuri si vulnerabilitati regionale se adauga noi amenintari asimetrice, neconventionale si transfrontaliere care se amplifica in intensitate si ca arie de manifestare. O agresiune conventionala pe scara larga impotriva spatiului euroatlantic ramane in continuare foarte improbabila pe termen mediu. Terorismul international, precum si proliferarea armelor de distrugere in masa vor reprezenta principalele amenintari asimetrice la adresa securitatii internationale. Instabilitatea datorata crizelor si conflictelor regionale, respectiv potentialul de activare a unor conflicte „inghetate”, disponibilitatea crescuta a noilor tipuri de arme conventionale, crima organizata transfrontaliera, folosirea in scopuri distructive a noilor tehnologii, intreruperea fluxului de resurse vitale, migratia ilegala si efectele dezastrelor naturale vor fi cele mai probabile provocari pe termen mediu.

Guvernarea ineficienta este un alt pericol pentru exercitarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului si afecteaza indeplinirea obligatiilor internationale ale unor state, existand riscul producerii unor crize umanitare cu impact transfrontalier.

 Aceste amenintari sunt interrelationate, cel mai mare pericol la adresa vietii si libertatii oamenilor, a democratiei si a celorlalte valori fundamentale pe care se intemeiaza comunitatea statelor democratice fiind reprezentat de terorismul international, structurat in retele transfrontaliere care pot dispune de arme de distrugere in masa.
Riscurile si amenintarile la adresa securitatii nationale pot fi amplificate de existenta unor vulnerabilitati si disfunctionalitati, intre care urmatoarele fenomene sunt generatoare de preocupari sau pericole:

-dependenta accentuata de unele resurse vitale greu accesibile;

-tendintele negative persistente in plan demografic si migratia masiva;

– nivelul ridicat al starii de insecuritate sociala, persistenta starii de saracie cronica si accentuarea diferentelor sociale;

 -proportia redusa, fragmentarea si rolul inca insuficient al clasei de mijloc in organizarea vietii economico-sociale;

– fragilitatea spiritului civic si a solidaritatii civice;

 infrastructura slab dezvoltata si insuficient protejata;

starea precara si eficienta redusa a sistemului de asigurare a sanatatii populatiei;

-carentele organizatorice, insuficienta resurselor si dificultatile de adaptare a sistemului de invatamant la cerintele societatii;

-organizarea inadecvata si precaritatea resurselor alocate pentru managementul situatiilor de criza;

-angajarea insuficienta a societatii civile in dezbaterea si solutionarea problemelor de securitate.
Avand in vedere evolutiile din mediul strategic international, asigurarea securitatii depaseste sfera de responsabilitate a unei singure tari si nu mai poate fi asigurata numai prin mijloace clasice de tip militar. Noul context international si diversificarea riscurilor si amenintarilor asimetrice la adresa securitatii au determinat trecerea de la apararea strict teritoriala la cea colectiva, precum si extinderea tipurilor de misiuni si operatii militare. Operatiile militare nu mai au astazi o delimitare geografica stricta, determinata de granitele statelor sau ale aliantelor, putand fi desfasurate in orice parte a globului, oricand va fi nevoie si intr-un timp de reactie foarte scurt.”

Pentru mai mult cititi:

http://www.dreptonline.ro/legislatie/hg_strategie_nationala_aparare_tara_30_2008.php

Ma intreb ce mai pazeste PARLAMENTUL si nu intervine pentru a preveni prabusirea sistemului de securitate nationala de catre Guvernul BASESCU -BOC.

4 Răspunsuri to “GUVERNAREA INEFICIENTA factor de risc definit in STRATEGIA de APARARE NATIONALA”

  1. plano10 Says:

    http://www.dreptonline.ro/monitorul_oficial/monitor_oficial.php?id_monitor=5665

  2. Cornea Says:

    Guvernarea se va dovedi a fi foarte eficienta odata cu cresterea economica estimata de la sfrasitul anului in curs …

  3. Sibilla Says:

    * Pescuite * de pe ici, colo… :

    ” Acoperiti de catre SRI, la ordinul lui Basescu (operatiunea a fost coordonata de insusi generalul Florian Codlea), teroristii FARC au avut tupeul sa vina in Romania chiar in preajma summit-ului NATO de acum doi ani, desi locul era impanzit de servicii secrete din toata lumea. Dupa arestarea spectaculoasa a “Negutatorului ***”, Viktor Bout, un apropiat, asa cum vom vedea pe parcursul acestei anchete, al lui T.B. (Bout inca deruleaza afaceri ilegale prin diverse firme pe teritoriul Romaniei, iar avionul ce apartine teroristului si cu care se face contrabanda la greu cu tehnica de lupta, este parcat chiar langa avionul prezidential, la ROMAVIA) si numarul doi al retelei de guerila FARC a trecut prin tara noastra. Numarul doi al Fortelor Armate Revolutionare din Columbia (FARC), Raul Reyes, ucis intre timp de catre armata coumbiana intr-un bombardament desfasurat pe teritoriu ecuadorian, a fost in Bucuresti in urma cu doi ani, chiar in preajma sumitt-ului NATO. El a negociat…
    sursa : http://www.ziare.com/stiri/greva-generala/cand-grevele-vor-durea-1018738

    * În şedinţa de guvern din 28.04.2010, Boc&comp au alocat, prin HG nr. 428/28.04.2010, suma de 2.710.071 de lei, din Fondul de Rezervă al Guvernului, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Administraţiei şi Internelor, în vederea finalizării a două proiecte de investiţii ale Inspectoratului Judeţean de Poliţie Cluj. Evident că asemenea sume nu puteau fi direcţionate decât spre Cluj. Noul Scorniceşti, aşa cum mai nou e denumit oraşul de suflet al micului premier.
    Din nota de fundamentare a hotărârii de guvern aflăm că este vorba despre extinderea şi modernizarea imobilului COLINA (Complex de pregătire şi cazare, Secţia 4 Poliţie din municipiul Cluj-Napoca) în valoare actualizată de 8.548.830 de lei, şi despre extinderea şi modernizarea imobilului din Str. Albac nr.15 (Secţia 3 Poliţie, Serviciul Rutier şi Serviciul de Ordine Publică din municipiul Cluj-Napoca) în valoare actualizată de 5.915.000 de lei. ( … )
    În aceeaşi zi, 28.04.2010, guvernul Boc mai dă o hotărâre de guvern, cel puţin bizară. Este vorba despre HG nr. 420/28.04.2010 privind finanţarea din bugetul MAE a unor manifestări culturale şi de diplomaţie publică organizate în ţară şi la misiunile României din străinătate, pentru aniversarea Zilei Europei şi a Zilei Eroilor. Până aici nimic rău, numai că într-o perioadă atât de neagră din punct de vedere financiar şi în plin scandal generat de adoptarea măsurilor de austeritate, poate că nu ar fi fost cazul ca MAE să anunţe, în nota de fundamentare a hotărârii de guvern, că evenimentele se vor întinde pe parcursul a două luni, mai şi iunie. Însă lucrul cel mai strident din această hotărâre de guvern este acela că nu se menţionează suma alocată organizării acestor evenimente. Adică bugetul MAE e un fel de sac fără fund, din care se pot aloca bani cu nemiluita, aşa cam cât îi trăsneşte prin cap fiecărui şef de misiune diplomatică?!.. *
    sursa: cotidianul.ro
    Un comentator zice :
    platesc serviciile 19:28:40, 28 May 2010
    aura : Platesc “serviciile” facute de ambasade in procesul de vot pentru presedentie…Cum altfel credeti ca ar fi castigat Basescu “voturi” in strainatate?

    Jurnalul.ro, continuă să * strige *… Cocoşica Udrea n-aude, muieruşca ce se ocupă între două afaceri şi cu mediul, turismul, da se trezi să dea lecţii de * moralitate * tumna ea… Fostul aşa zis Ministru al Mediului, coleg de gaşcă, PD-L nefiind partid, ci adunătură de şobolani:

    * Aplecarea preşedintelui CJ Sorin Frunzăverde către energia vânturilor nu este deloc întâmplătoare. Sorana Monica, fata dumnealui, sălăşuieşte în Bucureşti şi este asociată la două firme de profil: Aqua Energie Regenerabilă SRL şi Centrala Aeroelectrică Semenic SRL.
    Ambele firme au fost înfiinţate la Reşiţa în noiembrie 2008, la nici două săptămâni distanţă, împreună cu nişte nemţi reprezentanţi la rândul lor de Octavian Pacnejer, un român stabilit la München, în Germania. Unul dintre asociaţii Aqua Energie şi Centrala Aeroelectrică este Constantin Viorel Câmpian, profesor universitar şi secretar ştiinţific al Senatului Universităţii “Eftimie Murgu” din Reşiţa, unde rector este Doina Frunzăverde, nevasta preşedintelui CJ.
    Câmpian a uitat, de emoţia implicării în afaceri cu energia vânturilor, să treacă în declaraţia de avere faptul că este asociat şi administrator la cele două firme. Cum piaţa eolienelor este controlată la nivel mondial de o mână de mari producători, o turbină nouă costă enorm, clienţii trebuind să aştepte ani în şir pentru a intra în posesia comenzilor. De aceea, la modă sunt eolienele la mâna a doua, care costă câteva sute de mii de euro bucata, ceea ce face şi mai interesant de urmărit proiectele de acest tip din Caraş-Severin. Mai ales cel al spaniolilor din imobiliare. *
    sursa: jurnalul.ro

    Garda de mediu, mucles. Curte de Conturi a României NU a găsit niciodată nicio neregulă prin Twin-Peakse-ul cărăşan, nici n-a cătat, fie vb între noi… drak ştie, că eu tot întreb, nea Nicu Văcăroiu * frate * de şorţuleţ cu însemne, cu ce buba se mai ocupă el în ultimii ani ???

    În loc de concluzii:

    * … În România mor oameni cu zile, în România se petrec crime politice, România este o ţară fără reguli. Primul lucru care s-a privatizat în România este interesul naţional… Mai aparţine România României ? În momentele de faţă eu mă-ntreb cum de România încă mai există! România nu e o ţară coruptă, România e o ţară jefuită, o ţară prădată, e o haită de lupi şi dinăuntru şi dinafară care în complicitate fură tot din România. România există azi, rezistă datorită celor care spală closete în Italia şi-n Spania şi care trimit în ţară miliarde de dolari, fără ăştia… care şi-au luat lumea-n cap, gata… În România sunt 22 de milioane de suflete nu 22 de milioane de cetăţeni. Noi, azi, suntem o ţară de oameni singuri, atât de singuri încât până şi nefericiţii nu sunt solidari între ei… s-au lămurit cum e cu * grija statului * faţă de ei… Un fel de ierarhie a primejdiilor… : televiziunile, Băsescu, clasa politică… un pericol pentru România este şi caracterul nostru de popor mult prea vesel, băşcălios şi superficial, dacă vor exista în România conştiinţe care NU se vor vinde atunci e de sperat… * ( Octavian Paler )

    Sibilla

  4. Solidaritatea altora versus solidaritatea noastra « Hai ca se poate! Says:

    […] on Nu FMI a cerut reducerea salar…KinR on Nu FMI a cerut reducerea salar…GUVERNAREA INEFICIEN… on Un conducator adevarat pentru…rhorvath on Un conducator adevarat […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: